Daily Reader, 26.04.2013

Heute mit der Frage nach DEM Social Network, einer Liebeserklärung an MOOCs, Twitter-Fakten, Data Diving, und mehr. ||

Soziale Netzwerke: Welche lohnen sich wirklich? http://www.kerstin-hoffmann.de/pr-doktor/2013/04/24/soziale-netzwerke-welche-lohnen

Facebook ade: Brauchen KMUs das Netzwerk überhaupt? http://karrierebibel.de/facebook-ade-brauchen-kmus-das-netzwerk-uberhaupt/

Top 25 Most Engaged Brands on Twitter (US viewpoint). “While the top 10 most prolific content creatros post every 6 to 20 minutes, none of them made it to the most engaged list.” http://nestivity.com/blog/the-top-25-most-engaged-brands-on-twitter-today

LinkedIn Launches New Contacts Tool to Make Relationship Management Easier || Another tool Germans won’t be able to use due to data protection flaws. http://blog.hubspot.com/linkedin-launches-contacts-relationship-management

2 Essential Strategies for Nonprofit Listening & Storytelling. http://www.spiral16.com/blog/2012/12/2-essential-strategies-for-nonprofit-listening-storytelling/

So lacht das Web über die Drossel-Pläne. http://meedia.de/internet/so-lacht-das-web-ueber-die-drossel-plaene/2013/04/24.html

Data Diving: Social Media Demographics and What They Mean for You. http://sproutsocial.com/insights/2013/04/social-media-data-demographics

NYT commentary on MOOCs: Two Cheers for Web U! http://www.nytimes.com/2013/04/21/opinion/sunday/grading-the-mooc-university.html

Recruiting-Studie zu deutschlands besten Arbeitgebern: Umgang mit Bewerbern lässt zu wünschen übrig. http://www.careerbuilder.de/blog/2013/04/25/recruiting-umgang-mit-bewerbern-laesst-zu-wuenschen-uebrig/, Studie hier: http://www.careersbestrecruiters.de.

Mit 5 Schritten zum sicheren Facebook-ImpressumUpdate nach Designänderungen. http://allfacebook.de/pages/mit-5-schritten-zum-sicheren-facebook-impressum-update-nach-designanderungen